כיסויים לבריכות שחייה

בריכת שחייה בחצר או בגינה, טומנת בחובה איכות חיים והנאה גדולה עבור כול בני המשפחה ובעיקר עבור הילדים. יחד עם זאת, בכדי שניתן יהיה ליהנות מכל היתרונות של הבריכה ומאידך גם להגן בצורה מקסימאלית על בטיחות הילדים, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על אמצעי בטיחות לבריכת שחייה, כאשר אחד מהאמצעים המרכזיים וחשובים למטרה מגיע בצורה של כיסויים לבריכה.

ייעודם של כיסויים לבריכה, הוא למנוע מתינוקות, ילדים וחיות מחמד להיכנס אן חלילה ליפול אל מי הבריכה. מטרות נוספות של אותם הכיסויים, הן לשמור על חום המים ולמנוע כניסה של אבק וגורמים מזהמים מסוגים שונים.

סוגים שונים של כיסויים לבריכה

כל מי שמתחיל בהליך החיפוש אחר כיסויים לבריכות שחייה, עתיד לגלות סוגים שונים של כיסויים, כאשר בכדי לבצע את הבחירה האיכותית והבטיחותית ביותר, קיימת חשיבות גבוהה להכיר את הסוגים השונים, את יתרונותיהם וחסרונותיהם ואת הפרמטרים המבדילים אותם אלו מאלו.
בין סוגי הכיסויים המוצעים:

  • כסוי תרמי צף – כיסוי זה מופעל באמצעות גלגלת על פני הקרקע.
    חסרונו העיקרי של כיסוי זה, טמון בעובדה שהוא אינו מספק הגנה מפני נפילה לבריכה ובמילים אחרות, אינו בטיחותי.
    היתרונות של כיסוי זה טמונים בעלותו הנמוכה וביכולות שלו לשמור על חום המים.
  • כסוי ידני בטיחותי – כיסוי ידני אשר נחשב זול בהשוואה לרוב הכיסויים האחרים, אך בכוחו לשמור בצורה איכותית וטובה על בטיחות הבריכה.
    המשקל הרב של הכיסוי (העשוי PVC) מונע מגע בין הילד למי הבריכה וגם במקרה של נפילה – הכיסוי יכול לשאת משקל של עד כ-2 טון.
    החסרונות של כיסוי זה טמונים בפעולה הידנית הנדרשת לצורך השימוש בו והעובדה שהוא עלול להישחק עם הזמן.
  • כסוי הידראולי בטיחותי – יריעה חזקה ורחבה שיושבת בתוך תא גלילה בגודל 40*40 ומופעלת ע”י מפתח עם מפסק בקיר. המסילה נעה ע”ג 2 מסילות.
    היתרונות של כיסוי זה טמונים בעובדה שהוא בעל רמה בטיחותית גבוהה, מגיע בצבעים שונים וניתנת עבורו אחריות למספר שנים.
    החיסרון, בא לידי ביטוי בעובדה שהוא תופס שטח נרחב ולכן, אינו מתאים עבור גינות קטנות או שטחים מצומצמים.
  • כסוי דק הידראולי – הכסוי נסגר ל-2 חלקים ונצמד לקיר הגינה. הכיסוי שומר על חום המים, מגן מפני לכלוך ומאפשר להניח עליו חומרים נוספים.
    עלות ההקמה שלו יחסית זולה לעומת כסוי דק הידראולי עם בוכנות שנכנסות במסילות נסתרות.
    החיסרון של כיסוי זה טמון בעובדה שהוא מצריך תחזוקה רבה ולא תמיד מגיע עם אחריות (מומלץ לוודא את הנושא הזה בטרם ההזמנה).
  • רצפה הידראולית – רצפת הבריכה מופעלת על ידי בוכנות הידראוליות, מה שמאפשר לה להתרומם לגובה פני השטח (המים נשפכים לצדדים אבל נשארים בתוך הבריכה) כך שלמעשה, הבריכה מכוסה באמצעות הרצפה.
    לרצפה ההידראולית יתרונות רבים, כאשר יתרונה המרכזי טמון בעובדה שניתן למעשה לשלוט בגובה הרצפה ואף להפוך אותה לבריכת ילדים רדודה.
    החיסרון היחיד של רצפה הידראולית, בא לידי ביטוי בעלות גבוהה – בהשוואה לסוגי הכיסויים האחרים.

כיסוי סולארי הוא כיסוי דק בעל בועיות אוויר אשר צף מעל מי הבריכה ומטרתו היא לשמור על טמפרטורת המים נעימה. הכיסוי עוזר למנוע התאדות מהירה של מי הבריכה כמעט באופן מוחלט ושל הכימיקלים המשמשים לתחזוקתה וכמובן מונע כניסת לכלוך כך שהמים נשארים נעימים לרחצה ונקיים לאורך זמן. בשימוש בכיסוי זה גם נחסכת אנרגית חימום מים מכיוון שהכיסוי בעצם קולט קרני UV במהלך שעות היום, מחמם את המים, ושומר על הטמפרטורה הזו בהמלך הלילה.

הכיסוי הוא נפוץ מאוד וזול ביחס לכיסויים האחרים, הוא מגיע בגליל בהתאם לגודלה של הבריכה וניתן לפרוס אותו באופן ידני בסיום הרחצה בה או לרכוש מתקן יעודי לגלילה ופריסה קלה ונוחה יותר של הכיסוי. הכיסוי יעיל למשך שנתיים לערך ויש לשים לב כי הוא אינו מונע נפילה של ילדים לבריכה

עושים את הבחירה הנכונה

כאשר מדובר בבטיחות הילדים בפרט ובני הבית ככלל, ההמלצה היא להקפיד ולבחור את הכיסוי האיכותי והאפקטיבי ביותר מתוך ההיצע, תוך הקפדה כיסוי אשר יספק מענה על מלוא צרכיכם כמו גם על תנאי השטח (גודל הבריכה ונתונים טכניים נוספים). בכדי שתוכלו להיות שקטים שביצעתם את הבחירה הנכונה, ההמלצה היא להיוועץ  באנשי מקצוע מומחים בתחום – וכאן בדיוק, אנחנו נכנסים לתמונה. מוזמנים ליצור עמנו קשר ואנו נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם בבחירת הכיסויים המתאימים.