בריכת גלים וזרמים

בריכת גלים

בריכת גלים היא אטרקציה של ממש והופכת את הרחצה בבריכה לקצת, קצת, יותר דומה לרחצה בים (רק בלי המלח והחול).

בתחילת שנות ה- 90 הגיע בריכת הגלים לישראל, הגלים בבריכה נוצרו על ידי טורבינות רוח והן סיפקו לרוחצים בה חוויה נוספת מלבד רחצה בבריכה רגילה- בריכה עם גלים. הגלים בבריכה מהנים עבור הרוחצים אך לא היו אלה גלים שניתן לגלוש עליהם. כך המשיך החיפוש אחר גל שיספק את הגולשים.

מאז חלו מספר שינויים בעולם בריכות הגלים והגלים הלכו והפכו מהנאה לרוחצים גם לבריכות המיועדות לגולשים. הבריכות המתקדמות והטובות ביותר כיום פועלות בעזרת משאבות הידראוליות

ישנן שיטות נוספות ליצירת גלי גלישה- בעזרת סילוני אוויר ומים או בעזרת מנועים אשר דוחפים כמות אוויר גדולה בקצה הבריכה והגל מתקדם לאורך הבריכה, כמעט כמו בטבע. 

בריכת גלים לרוחצים תוכלו למצוא היום במימדיון.

בריכת זרמים

בריכת זרמים היא בריכה קטנה ובה מנועי זרמים “ג’טים” בעוצמה המדמה נהר שוצף. בעבר היו בריכות זרמים נחלתם של מתחמי קאנטרי ומרכזי ספורט למיניהם והיום ניתן לראות אותן יותר ויותר בבתים פרטים. רבים הבינו את יתרונותיה של הבריכה ורוצים ליהנות ממנה גם בביתם- את הבריכה ניתן להניח בגינה, על גג או מרפסת (לאחר בדיקת מהנדס כמובן). הבריכה יכולה להגיע לטמפרטורה של עד 40 מעלות ולכן יכולה להיות בשימוש לאורך כל השנה ולאפשר לרוחצים בה הנאה מירבית.

הבריכה משלבת בשני קצוותיה ולאורך דופן הבריכה סוגים שונים של זרמים. לרוב בצד אחד יהיו אלה זרמי ומושבי ג’קוזי לעיסוי והרגעה של הגוף ובצידה השני, זרמים עוצמתיים אשר מאפשרים שחיה נגד הזרם. למעשה מה שקורה הוא ששוחים במקום- כיוון שהזרמים מייצרים התנגדות ולא מאפשרים התקדמות רבה. בעזרת הבריכה מתאמנים בשחייה לא צריכים להקים בריכה אולימפית בחצר, אלא יכולים להסתפק בבריכת זרמים באורך 4 מטרים ועדיין להשיג אפקט של שחייה למרחקים ארוכים בזכות הזרמים הנגדיים. 

ניתן לכוון ולהתאים את עוצמת טמפרטורת המים והזרם בהתאם להתנגדות ,סוג ורמת השחייה. כמו כן, ניתן לכבות את הזרמים והבריכה תשמש אתכם כמו בריכה “רגילה” . 

ישנן חברות רבות המציעות התקנה של בריכת זרמים, אך כדי לשים  לב למספר דברים לפני הרכישה- 

  • תצוגה – שאלו בשיחת הטלפון הראשונה האם תוכלו להגיע ולהתרשם ממראה עיניים ואולי אפילו להיכנס לתוך בריכה (ריקה) באולם התצוגה- להבין את הגודל הפיזי , הטכנולוגיה, מערכת השליטה ועוד. ישנן חברות שיציעו לכם שחיית ניסיון על מנת שתוכלו לקבל את התמונה השלמה ולקנות בריכה אשר מתאימה לכם בדיוק. 
  • תעודת אחריות – ודאו כי החברה מספקת לכם אחריות למספר שנים על כל המערכות בבריכת זרמים, החל ממערכת הג’טים והזרמים, תצוגה, שליטה ועוד. במרבית הפעמים ככל שהמוצר איכותי יותר והחברה בטוחה בו היא תיתן אחריות למסר רב יותר של שנים. 

מהן היתרונות של בריכת זרמים

ספורטיבית – כפי שכתבנו מעלה בפירוט, הבריכה אמנם קטנה אך מאפשרת אפקט של שחיה למרחקים תוך התנגדות ויצירת אתגר, מלבד שחיה נגד הזרם ניתן לבצע בבריכה גם התעמלות אירובית, הליכה וריצה נגד הזרם.

פעילה לאורך כל ימות השנה – ניתן לחמם את הבריכה כך שהמים יגיעו עד לטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס. עובדה זו מאפשרת לרוחצים להנות מהבריכה גם בחודשי החורף הקרים וכמובן גם לאורך עונת הקיץ. 

בריאות – שחייה מסייעת לשחרור הגוף מרעלים, איזון לחץ דם ורמת כולסטרול. בנוסף לכל הטוב הזה, לשחייה השפעות נפשיות חיוביות, בעת השחייה משתחררים אנדורפינים בגוף וכמובן התחושה המרגיעה של המים. בלבד שחיה נגד הזרם ניתן לבצע בבריכה תרגילי הידרותרפיה וכמובן ליהנות מכל היתרונות הבריאותיים שיש לשהיה בג’קוזי – הקלה בדלקות פרקים, שינה טובה ואיכותית יותר, שחרור שרירים ועוד. בנוסף, ביצוע פעילות ספורטיבית במים מונעת שחיקה של הסחוסים.

בריכת זרמים פרטית  יכולה להוות עבורכם כלי נהדר לביצוע טיפולים, שמירה על כושר וביצוע תרגילי ספורט ממש אצלכם בגינה! וכך להפוך את חייכם למהנים יותר ספורטיביים ובריאים יותר! 

לכל שאלה או קבלת הצעת מחיר פנו למומחים של לוקפסול ונשמח לעמוד לשירותכם!