בריכת שחיה | בריא יותר ממה שחשבתם

הידעתם? פרט להנאה, בריכה יכולה להוות חלק מהותי בהקלה, שיקום וכמובן קיום אורח חיים בריא. 

ריכזנו עבורכם כמה שימושים בריאים במיוחד שתוכלו לבצע בבריכה הפרטית שלכם: 

ספורט- שחייה היא ספורט בעל יתרונות רבים- פיזיים ונפשיים והיא נחשבת לספורט אשר מומלץ לכל הגילאים. בזמן השהייה במים בין אם לצורכי הנאה או לשם שחייה כספורט, המים עוטפים את הגוף, תומכים את משקלנו- העומס על המפרקים והשלד יורד ובכך בעצם מקלים עלינו בביצוע טווח תנועות רחב יותר. 

שחייה מפעילה קבוצת שרירים גדולה כולל שרירים שאנחנו לא בהכרח מפעילים ביום יום או בביצוע פעולה ספורטיבית אחרת- שרירי הליבה אשר שומרים עלינו מאוזנים במים, בנוסף אין שום חשש לזעזועים שיפגעו בשרירים או בעצמות מה שהופך את השחייה לספורט בטוח במיוחד.

שחייה דורשת מאיתנו לשמור על ריכוז לאורך זמן ושמירה על תנועה בעצימות גבוה ובעצם מאמנת את המוח שלנו לחשוב ולהתרכז.  

כמו כן, שחייה מסייעת לשחרור הגוף מרעלים, איזון לחץ דם ורמת כולסטרול. בנוסף לכל הטוב הזה, לשחייה השפעות נפשיות חיוביות, בעת השחייה משתחררים אנדורפינים בגוף וכמובן התחושה המרגיעה של המים.

הידרותרפיה- היא למעשה שתי מילים אשר חוברו  ומשמעותן- טיפול במים. 

טיפולי הידרותרפיה היא שם כולל לשיטת טיפולים שונים במים. הטיפולים נעשים לרוב בבריכות קטנות (לא ציבוריות) אשר המים בהן מחומים לטפרטורה גבוהה של 34 מעלות. הטיפול עוזר לחיזוק, הקלת בעיות שונות ושיפור בריאות הגוף והנפש.

שחיה טיפולית- היא שם נוסף בשיטת הטיפול הידרותרפיה- שחייה טיפולית מהווה פיתרון או דרך להקלה עבור מספר בעיות. למשל-  ריגשיות, התפתחותית, או כחלק משיקום אורטופדי או נוירולוגי.

בתחום הטיפול הרגשי  השהיה במים עם מטפל משרים רוגע ומן תחושת מנוחה אשר מאפשרים טיפול יעיל יותר. ישנה שחיה טיפולית לפעוטות בעלי תסמונות שונות או עיכוב התפתחותי, שיתוק מוחין ועוד רבדים בחינוך המיוחד. הטיפולים מאפשרים למטופלים בשחייה טיפולית עוד ועוד הצלחות וחתירה לעצמאות בחיי היום יום. 

נרשמה יעילות רבה גם בטיפולים שהם חלק משיקום אורטופדי או נוירולוגי מכיוון שבמים מרגישים רק 10 אחוזים ממשקל הגוף וקל יותר לבצע טווח רחב יותר של תנועות.

בנוסף, שחייה טיפולית מסייעת בחיזוק חגורת כתפיים, פיתוח מוטוריקה גסה ועדינה, טיפול בקושי בוויסות חושי, הפרעות קשב, העלאת ביטחון ודימוי עצמיים, טיפול בהיפר אקטיביות ועוד.

בריכה לנשים בהריון- שחייה ושהייה במים לנשים בהריון מומלצת מאוד אך לא בבריכות ציבוריות מחשש לזיהומים במים או רמת תחזוקה ירודה, לכן אם ברשותכם בריכה פרטית זה למעשה פותר את הבעייה כי אתם בטוחים ברמת התחזוקה והניקיון שלה. 

מותר ומומלץ לשחות בעת ההריון תוך כדי תשומת לב לא לאמץ את הגוף יתר על המידה.

לשחייה יתרונות רבים במהלך ההריון, בזמן הלידה וגם לאחריה. 

בזמן ההריון הגוף עובר שינויים רבים ומרכז הכובד שלו משתנה וכתוצאה מכך ישנן נשים שמרגישות כאבים באגן ובגב התחתון, במהלך השהייה במים אנו מרגישים רק 10 אחוזים ממשקל הגוף על היבשה והדבר מהותי מאוד עבור נשים בהריון אשר מרגישות כובד ולחץ רב על שרירים ועצמות בגוף. שהייה במים יכול להוות עבורן הקלה משמועתית מאוד.

אם כי שחייה במהלך הריון מספקת תועלות רבות גם לאישה ההרה וגם לעובר, הן במהלך ההריון והן בזמן הלידה עצמה.

יתרונות שחייה עבור נשים בהריון-

  • הקלה בכאבי גב תחתון ואגן.
  • הפחתת לחץ וחרדה – בדומה לכל תחומי הספורט, בעת הפעילות הגופנית משתחררים אנדורפינים בגוף אשר מפחיתים את רמת הלחץ והחרדה ושומרים על מצב רוח מרומם. 
  • מפחיתה עייפות- נשים בהריון סובלות בדרך כלל מתחושת עייפות , פעילות גופנית ממריצה את הדם בגוף ובכך עוזרת לשמור על רמת ערנות גבוהה, לא רק בעת הפעילות אלא לאורך היום. 
  • בזמן הלידה ישנה הקלה בלידה ובכאבים בגלל שמירה על השרירים ועל פעילות גופנית לאורך ההריון. 
  • לאחר הלידה ישנו סיכוי טוב יותר לחזור לפעילות גופנית בקלות יחסית. 

בריכה לפעוטות- החל מגיל שלושה חודשים תוכלו להיכנס עם התינוק למים. המים כמובן צריכים להיות חמים ונעימים עבור התינוק, הנחיות משרד הבריאות בבריכות אשר מפעילות חוגי שחיית תינוקות היא לחמם את המים לטמפרטורה של 34 מעלות ולשמור על תחזוקה גבוהה מאוד. 

רוב התינוקות ירגישו מאוד בנוח במים, בדומה לתשעה חודשים ברחם אמם הם מרגישים עטופים ומוגנים. היות ובגיל שלושה חודשים תינוקות עדיין לא זוחלים, השהייה במים מאפשרת להם להפעיל את כל השירים ולחזק אותם. בנוסף, בריכת שחייה לפעוטות משפרת קואורדינציה,יכולות מוטוריות, החזקת חגורת הכתפיים ומפתחת את הריאות. כמו כן, מבלבד אימון הגוף, שהיה של ההורה עם תינוק בים מקרבת ביניהם ויוצרת תחושת רוגע ונינוחות.

בריכת שחייה פרטית יכולה להוות עבורכם כלי נהדר לביצוע טיפולים, תרגילים שונים וספורט ממש אצלכם בגינה! ולהפוך את חייכם למהנים יותר ובריאים יותר! 

לכל שאלה או קבלת הצעת מחיר פנו למומחים של לוקפסול ונשמח לעמוד לשירותכם! 

לקבלת הצעת מחיר ללא עלות- מלאו את הטופס

2024 © לוקספול שירותי בריכות | בנייה ותחזוקת בריכות שחייה | בריכות פיברגלס, מתועשות ובטון