בריכת שחיה פרטית, רקע כללי ושימושי

בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום הבריכות הפרטיות בישראל , התרבו האופציות והעלויות ירדו ורבים כבר הגשימו את החלום של בניית בריכה פרטית בחצר. כיום ישנן מספר אופציות להקמת בריכה פרטית:

בריכה קלה – לרוב תשתמש כבריכה זמנית למשך עונת הקיץ. הבריכה יכולה להגיע בצורה של בריכה מתנפחת או בריכה על עמודים במגוון גדלים וצורות, שני הסוגים עשויים לרוב מיריעות PVC גמישות ועמידות. בריכה קלה היא בריכה עילית והיא ניתנת לפירוק ואחסון בתום עונת הרחצה ולכן לא נכללת בהגדרה של מבנה קבוע בשטח ובהתאם לכך, הקמתה לא מצריכה היתר בניה.

בריכת פיברגלס – בריכת פיברגלס ביא בריכה המוקמת כמבנה קבוע, ניתן להציב אותה כבריכה עילית או חפורה באדמה. הבריכה מגיעה כמקשה אחת מהמפעל על פי הגודל והצורה אשר בחר הלקוח. הבריכה עשויה פיבגלס אשר מקנה לה תכונות של עמידות וקלות משקל ביחס לסוגי בריכות אחרים. בטרם הקמת בריכה מסוג זה יש להצטייד בהיתר בניה מתאים מהרשות המקומית.

בריכה מתועשת – בריכה מתועשת גם היא נכללת בהגדרה של מבנה קבע. היא עשויה בטון, קונסטרוקציות פלדה מגולוונת ויריעות PVC – השילוב של שלושת החומרים מקנה לבריכה תכונות של עמידות לאורך שנים ותחזוק פשוט יותר באופן יחסי. מכיוון שבריכה מתועשת היא מבנה קבוע יש להצטייד בהיתר בניה מתאים מהרשות המקומית והיא תיבנה תחת פיקוחו של מהנדס בניין. בסיום הקמת הבריכה יש לקבל טופס ארבע טרם הרחצה בבריכה.

בריכת בטון – בריכת בטון היא הבריכה העמידה ביותר- עלות הקמתה היא היקרה ביותר מבין ארבעת סוגי הבריכות המפורטים מעלה. בריכת ביטון היא מבנה קבוע ולכן יש להצטייד בהיתר בניה מתאים, הבריכה תיבנה ע”י תוכנית אדריכלית ותחת פיקוחו של מהנדס בניין. בסיום הקמת הבריכה יש לקבל טופס ארבע טרם הרחצה בבריכה.

בטרם הקמת בריכה פרטית יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים:

גודל – כיצד תרצו לנצל את השטח, האם תרצו בריכה בלבד, פינת ישיבה, מדשאה- תוכלו לעצב את השטח בכל דרך שתרצו. מומלץ לחשוב כיצד ניתן לשלב, בידקו מהו האיזון הנכון עבורכם.

מה הצורך ומי משתמש בבריכה – האם יש שחיינים מקצועיים בבית ומטרת הבריכה היא לאפשר אימון, האם יש ילדים בבית אז אולי בריכה בעלת מים רדודים מאוד, אם יש מתבגרים בבית ייתכן ותרצו בריכה עמוקה יותר על מנת שיוכלו לקפוץ, במקרה שרוחצים בבריכה אנשים מבוגרים יותר אולי תרצו משטח רביצה או בריכת זרמים. ניתן לשלב בבריכה מספר עומקים ומספר שימושים רק חשוב לבצע התאמה אישית לאופי הבית והלקוח להנאה מירבית מהבריכה.

צורה – בעבר היה פחות מקום בענף הבריכות הפרטיות ליופי יצירתיות ומקוריות, אך כיום ניתן לעצב בריכות במגוון רחב מאוד של צורות. הבריכה המלבנית הנפוצה יותר מתאימה יותר לשחיה וקל יותר להתקין עליה כיסויי בטיחות מתאים.

החומר ממנו עשויה הבריכה- חשוב לבחון מהו הצורך בבריכה, האם אתם רוצים בריכת שחיה למשך עונת הרחצה עם אפשרות לקפלה ולפנות את המקום בחורף, האם תרצו בריכה בעיצוב אישי וייחודי, או שתרצו  בריכה עמידה במיוחד אשר תחזיק מעמד לאורך שנים, בהתאם לצורך יש לבחון את תכונות החומר ממנו תרצו להקים את הבריכה – תכונות החומר או למעשה סוג הבריכה (פיברגלס, בטון, מתועשת או קלה) ישפיעו הן על עמידות והן על עלויות הקמה ותחזוק. 

תשתיות – יש לקחת בחשבון האם יש באזור בו תוקם הבריכה תשתיות חשמל ומים או שמא צריך הכנות מיוחדות.

היתר בניה – במידה ויש בכוונתכם להקים בריכה שהיא מבנה קבוע בשטח כלומר- בריכת פיברגלס, בריכה מתועשת או בריכת בטון יש לגשת לרשות המקומית ולהנפיק היתר בניה מתאים. ניתן להתחיל בהקמת הבריכה רק לאחר הנפקת האישור המתאים.

משקל הבריכה – במידה והבריכה מוקמת על גג או מרפסת יש להיוועץ במהנדס שיקבע האם הגג או המרפסת מסוגלים לשאת את עומס הבריכה והמתרחצים, יתכן ויהיה צורך בהוספת חיזוקים ותמיכות ורק לאחר מכן יאשר המהנדס להקים את הבריכה.

עלויות – בחישוב עלויות, יש לקחת בחשבון את עלויות הקמת הבריכה עצמה, אביזרים נלווים, חשמל, חימום במידת הצורך, פיתוח סביבת הבריכה ותחזוקה שוטפת. 

תחזוקת הבריכה- חשוב לדעת שמרגע הקמת הבריכה יש לתחזק אותה על בסיס שבועי על מנת לשמור על על המים צלולים, נקיים ובריאים לרוחצים בה. 

בטיחות- בעיקר במידה ויש ילדים בבית יש לוודא כי כאשר אין מבוגר בבריכה היא סגורה כך שלא יוכלו להכנס אליה. 

 מערכות של בריכות שחיה

משאבה – תפקיד המשאבה הוא להניע את המים וליצור סירקולציה, זאת על מנת למנוע הצטברות חיידקים ומזיקים שונים.

מסנן – ישנם מספר סוגי מסננים אך תפקידם הוא זהה- לסנן את המים ולאגור את הלכלוך, זאת על מנת להשלים את פעולת המשאבה, ע”י סירקולציה וסינון באופן קבוע המים ישארו נקיים ובטוחים לרחצה לאורך זמן.

חימום – מערכת החימום היא מערכת פחות בסיסית אך מומלצת מאוד למי שירצה להאריך את עונת הרחצה. ישנן מגוון דרכי חימום לבריכה הפרטית ויש לבצע בדיקה וחשיבה טרם הקמת הבריכה ולקחת בחשבון אם יש צורך במשאבה נוספת, או נקודות חשמל וכו’.

מערכות הכלרה/ משאבה ומדד PH- מערכות אלו נועדו לבדוק את מצב המים באופן קבוע ולתקן במידה ומתגלה חוסר אשר גורם למי הבריכה לחוסר איזון.

תוספות לבריכות שחיה

גידור מתחם הבריכה – על כל בריכת שחיה להיות מגודרת באמצעים שימנעו גישה לא מבוקרת אל שפת המים. הגידור צריך למנוע באופן פיזי את האפשרות לטפס מעליו, לזחול מתחתיו או לעבור דרכו. על הגידור להיות בגובה של בין 1.20 מ’- 1.50 מ’.יש להתקין מנעול על שער הכניסה לבריכה ובמידה ומדובר בגידור קבוע מומלץ להתקין מערכת התראה במעבר השער הכניסה לבריכה.

כיסוי – רוב הבריכות הפרטיות ממוקמות במרחב פתוח כמו גינה, במקרה כזה כיסוי לבריכה הוא כלי נחוץ לעיכוב אידוי המים ועל מנת למנוע כניסה של מזהמים ולכלוכים כמו גרגרי אבק שנישאו ברוח או עלי שלכת. במידה ויש בבריכה מערכת חימום מים הכיסוי יעזור לשמור על המים בטמפרטורה הרצויה למשך זמן ובכך עשוי לחסוך בהוצאת החימום. כיום גם קיימים בשוק כיסויים המונעים גישה לא מבוקרת לשפת המים, כיסויים אלו הם למעשה התקן בטיחותי מומלץ.

לקבלת הצעת מחיר ללא עלות- מלאו את הטופס

2024 © לוקספול שירותי בריכות | בנייה ותחזוקת בריכות שחייה | בריכות פיברגלס, מתועשות ובטון