כיוון שעון משאבה בבריכת שחיה

תחזוקת הבריכה היא נושא אשר מעסיק את כל בעלי הבריכות. תחזוקת בריכה באופן מיטבי תאפשר לרוחצים ליהנות מרחצה בטוחה ומהנה לאורך שנים. אחד הדברים הבסיסיים ביותר בתחזוקת בריכה הוא שימוש במשאבת בריכה לצורך סירקולציה- תחלופה וערבוב המים, זאת על מנת למנוע הצטברות חיידקים וזיהומים אשר מתפתחים במהירות רבה יותר במים עומדים. 

בעוד גודל המשאבה ועוצמתה משתנים לפי מספר גורמים, בניהם גודל הבריכה, זמן עבודתה הוא סטנדרט בכלל הבריכות הפרטיות.

כמה זמן צריך להפעיל את משאבת הבריכה?

בעונת הקיץ כאשר השימוש בבריכה הוא בתדירות גבוהה, יש להפעיל את משאבת הבריכה סה”כ כ 12 שעות ביום (אור יום), ניתן לעשות זאת במספר פעימות, לדוגמא 6 שעות פעמיים ביום או 4 שעות שלוש פעמים ביום. החשיבות של הפעלת המשאבה באור יום, נובעת מהסיבה כי החומרים הכימיים המשמשים לתחזוקת הבריכה כדוגמת כלור, מתאדים מהר יותר בשעות החום. בנוסף ישנם יותר רוחצים בבריכה בשעות היום, שני גורמים אלו מפרים את רמת איזון המים ולכן יש צורך כי המשאבה תבצע סירקולציה בתדירות גבוהה יותר. 

במהלך עונת החורף, המים קרים יותר כתוצאה מכך חיידקים וזיהומים לא מוצאים להם כר פורה להתרבות בו. בנוסף, ברוב המקרים יש פחות רוחצים בבריכה. בהתאם לכך יש צורך בפחות סירקולציה ולכן נפעיל את המשאבה כ 4-6 שעות ביום. במידה והבריכה שלכם מחוממת על ידי שימוש בחימום סולארי או משאבת חום ואתם נהנים ממנה גם בחודשי החורף המשיכו להפעיל את המשאבה באותה תדירות כמו בחודשי הקיץ.

על מנת שלא תצטרכו להתעסק בהפעלת המשאבה, או לנסות להיזכר האם הדלקתם אותה או לא  ומתי צריך לכבות אותה, תוכלו להיעזר בשעון שבת פשוט על מנת לתזמן בדיוק מתי ולאורך כמה זמן תרצו כי המשאבה תפעל. 

מהו שעון שבת וכיצד מכוונים אותו? 

שעון שבת הוא שעון שנועד לתזמן פעילות של מכשירים חשמליים באופן אוטומטי ללא התערבות אדם. השעון הומצא כפתרון לשומרי שבת, אשר אינם מפעילים מכשירים חשמליים בשבת ורוצים לעשות זאת באופן פסיבי. הפתרון הושאל לעוד מקרים בהם אנחנו רוצים לתזמן פעילות של מכשיר חשמלי באופן אוטומטי ולא רק בזמן השבת, דוגמא מוכרת מאוד מחיי היום יום היא דוד חשמלי או משאבת בריכה או שימוש במערכות חימום לבריכת שחיה. 

כיוון שעון שבת

שעון שבת מחולק למספר חלקים :

  •  1. שעון
  •  2. זיזי הפעלה וכיבוי השעון (כל זיז =רבע או חצי שעה, משתנה משעון לשעון) 
  •  3. חץ שחור קטן – מצביע על השעה הספציפית בה ידלק או יכבה המכשיר המחובר לשעון.
  • 4. כפתור הפעלה בעל שלושה מצבים- 

0 – השעון כבוי 

1 – השעון עובד באופן רציף ללא התייחסות להגדרת הזיזים בשעון.

שעון – השעון יעבוד על פי מה שהגדרתם.

  • כוונו את כפתור ההפעלה שיעבוד על מצב “שעון”. 
  • סמנו את שעות הפעילות, לדוגמא-  ברצוני כי משאבת הבריכה תפעל בין השעות 7 עד 10 בבוקר. נצטרך להוציא את הזיזים שבין שעות אלו על מנת להגדיר את זמן ההפעלה. (ישנם שעונים בהם יש להכניס את הזיזים, משתנה משעון לשעון) 
  • בדקו האם הזיזים אכן מגדירים נכונה את שעות הפעילות הרצויות ע”י סיבוב ידני של השעון ובדיקה כי נורית החיווי נדלקת בזמן שהגדרתם- כסימן לכך שהשעון דלוק ומעביר חשמל, במקרה של הדוגמא שלנו- זהו הרגע בו תידלק המשאבה.
  • כוונו את מחוגי השעון לשעה הנוכחית, ממש כפי שמכוונים שעון מחוגים רגיל. 

שעון שבת יכול להקל עליכם מאוד בהפעלת המשאבה באופן אוטומטי, תוכלו לכוון אותו בתחילת עונת הקיץ ופעם נוספת בתחילת עונת החורף ולהנות מראש שקט בנוגע לכך. 

לכל שאלה נוספת, התייעצות או הצעת מחיר פנו לצוות המומחים של לוקספול למענה מקצועי ואדיב.