ריקון בריכות שחיה

רכשנו והתקנו את בריכת השחיה שלנו וכעת עולה השאלה מתי ובאיזו תדירות נצטרך לרוקן, או להחליף את המים בבריכה? 

בבריכה מתקפלת ניתן לרוקן את המים בסוף עונת הרחצה או כמו בבריכות קבועות ( בריכות בטון, פיברגלס או בריכות מתועשות) במידה והבריכה מתוחזקת היטב והמים נשמרים צלולים ובריאים לרוחצים בה, ניתן לרוקן את הבריכה פעם בכמה שנים אפילו, כמובן במידה ותרצו לרוקן את הבריכה בתדירות גבוהה יותר תוכלו לעשות זאת. אופציה נוספת היא במקרים שהבריכה זקוקה לשיפוץ או תיקון אשר מצריך את ריקונה (לא כל התיקונים יצריכו זאת).

כיצד נרוקן את המים מהבריכה? 

בבריכות מתקפלות על פי רוב תוכלו למצוא פתח ליציאת מים בתחתית הבריכה, קחו בחשבון שאם מדובר בבריכה גדולה אולי כדי לווסת את המים בעזרת צינור למקום בגינה שמסוגל להכיל את כל מסת המים על מנת שלא יגרם נזק. 

בבריכות קבועות – בריכות בטון, פיברגלס ובריכות מתועשות על פי רוב יהיו פתחי ניקוז ומערכת שאיבה לריקון הבריכה, חשוב לוודא זאת בעת התקנה או בניית הבריכה. מערכת הניקוז של הבריכה במידה וישנה תהיה מנוקזת למערכת הביוב ותקל מאוד על ריקון הבריכה בעת הצורך. במידה ומסיבה מסויימת אין מערכת כזו או שהיא יצאה משימוש תוכלו להשתמש גם במשאבה טבולה, קחו בחשבון שבמידה והבריכה מכילה כמות מים גדולה מאוד זה עלול לקחת המון זמן ובמקרה כזה תוכלו להזמין משאית “ביובית”  או חברה מתמחה אשר תוכל לשאוב את המים מן הבריכה במהירות רבה.

שימו לב-  בכל סוגי הבריכות לא מומלץ להשאיר את הבריכה עומדת ריקה, במידה וזו בריכה מתקפלת יבשו אותה היטב בצל, קפלו אחסנו עד העונה הבאה.
בבריכות בטון במידה ותרצו להשאיר את הבריכה ריקה התיעצו ראשית עם יועץ קרקע או מלאו את הבריכה מיד בתום התיקון או הניקוי.
בריכות פיברגלס הן כל כך קלות שללא משקל המים הן עלולות להתרומם לכן במידה ורוקנתם את המים בבריכה יש לעשות זאת בהדרגה או ריקון חלקי ולשים לב שהבריכה לא זזה ממקומה אם כי במקרים מסיומים יתכן שהתזוזה היא בילתי נמנעת בעבקבות פעילות של האדמה תחת הבריכה, מלאו אותה מיד בחזרה, ובריכות מתועשות מלאו מים בהקדם על מנת שגוף הבריכה לא ישחק מנזקי מזג האוויר.

באיזה מקרים חייב לרוקן בריכת שחיה?

1. בבריכות מתועשות – עם החלפת ציפוי היריעות ( בד”כ אחת לעשר שנים) יש לרוקן וליבש את הבריכה בכדי להתקים ציפוי חדש.

2. תיקון נזילות – חלק מהנזילות ניתן לתקן גם כשיש מים בבריכה אבל ישנם תיקונים שמצריכים ריקון של הבריכה עד מתחת לאיזור התיקון.

3. מים שמהווים מפגע – במקרים מאוד נדירים של הזנחה בטיפול המים יש צורך בריקון על מנת למלא מים חדשים.

4.חידוש רובה –בבריכות בטון לאחר שנים שהבריכה קיימת או במתן כמויות גבוהות של חומצה במים הרובה עלולה להיפגע וכדי לחדש אותה יש צורך בריקון המים.
ריקון בריכה על פניו נשמע כתהליך פשוט אך יש לקחת בחשבון מספר רב של פרמטרים לוודא שעושים את התהליך נכון ורק כשיש צורך, אז לפני שאתם מתחילים לרוקן קחו את הזמן ותעשו את כל הבדיקות בכדי למנוע נזקים בהמשך.

לקבלת הצעת מחיר ללא עלות- מלאו את הטופס

2024 © לוקספול שירותי בריכות | בנייה ותחזוקת בריכות שחייה | בריכות פיברגלס, מתועשות ובטון