תכשיר מקדם הגנה | כל מה שרציתם לדעת

ישראל היא ארץ שטופת שמש כאשר בחודשי הקיץ הבילוי המועדף הוא באופן גורף בילוי בבריכה או בים כמעט ולא תמצאו בית ללא תכשיר להגנה מפני השמש.  במאמר זה נלמד על כל הפרטים למריחה נכונה ולהגנה מירבית על העור, מה ההבדלים בין קרם הגנה לספריי ומי מהם עדיף? ומה ההבדל בין מקדם הגנה- 15, 30 או 50?

אז מהו SPF או בשמו המלא SUN PROTECTION FACTOR? 

זהו המדד ליעילות התכשיר, נוכל לקרוא על כל תכשיר להגנה מפני השמש מהי רמת ההגנה שהוא מספק בצורה כזו-  SPF 15, SPF 30 ועוד. בעברית הוא נקרא מקדם הגנה. ככל שמקדם ההגנה גבוה יותר, כך רמת ההגנה מפני קרינת UVB תהיה גבוה יותר. רצוי להשתמש בתכשירים שמגנים גם מפני קרינת UVA ביעילות של SPF 30 ומעלה. 

קרם הגנה או ספריי? 

ספריי הגנה מפני השמש מרגיש יותר קליל, מיימי ואוורירי על העור ובתוך מספר שניות יש תחושה כי כיסינו את כל הגוף, לעומת קרם הגנה שמרגיש קצת יותר כבד וההתעסקות במריחה דורשת כמה דקות עד ספיגה וכיסוי מלא, אך חשוב לדעת כי קרם הגנה עמיד יותר למגע עם מים או זיעה ולכן מספק הגנה טובה יותר.

גוון העור

קיים מיתוס כי אנשים בעלי גוון עור כהה יותר אינם נכווים מקרני השמש ובעצם, מוגנים לגמרי מפני הנזקים המוכרים. כמו שציינו זהו מיתוס והוא אינו נכון כלל. 

ככל שגוון העור כהה יותר כך בו יותר פיגמנט שנקרא מלנין, פיגמנט זה מספק הגנה שוות ערך לשימוש בתכשיר עם מקדם הגנה SPF15 שאינו מספיק כדי להגן ולספק הגנה מפני קרני השמש. המלצת ארגון הבריאות היא שימוש במקדם הגנה של SPF 30 ומעלה ולכן גם אנשים בעלי גוון עור כהה צריכים להגן על עורם. אנשים בעלי גוון עור בהיר מאוד יצטרכו להשתמש במקדם הגנה SPF50 ומעלה להגנה יעילה.

מתי ואיך צריך להימרח בקרם הגנה? 

כחצי שעה לפני החשיפה לשמש לספיגה מלאה של הקרם בגוף, בנוסף חשוב להבין כי קרינת השמש חודרת דרך בגדים, חלונות משרד גדולים, שמשת הרכב שלנו ואפילו כאשר אנחנו יושבים בצל אנחנו חשופים אליה, בחודשים החמים בהם השמש בשיאה מומלץ להגן על עורנו לא רק בפעמים שאנחנו מבלים בבריכה או בים, אלא כל בוקר כחלק מהשגרה. 

בנוסף, בעת הבילוי בים או בבריכה יש לחדש את המריחה כל שעתיים ואפילו פחות מכיוון שהמגע עם המים מפחית את רמת ההגנה ולמרוח בנדיבות.

לסיכום כל הטיפים שיעזרו לנו להיות חכמים בשמש:

  • מרחו בנדיבות קרם הגנה כחצי שעה לפני החשיפה לשמש. 
  • מרחו פעמים נוספות במהלך הבילוי בשמש.
  • הימנעו מיציאה לשמש בשעות השיא- צהריים. 
  • וודאו שתכשיר ההגנה שלכם בתוקף.
  • השתמשו באביזרים נוספים להגנה כמו- שמשייה, משקפי שמש וכובע.
  • השתמשו במקדם הגנה של SPF30 ומעלה.
  • רכשו תכשיר להגנה עמיד במים. 

עכשיו, כאשר ברור יותר כיצד ואיך להשתמש באופן האפקטיבי ביותר בתכשירי הגנה מפני השמש תוכלו לנצל את עונת הקיץ להנאה מירבית!