בטיחות בריכת שחיה

הקמת בריכת שחייה היא חלומם של רבים והיום האפשרויות הרבות בשוק מאפשרות את הגשמת החלום בקלות יחסית,  אך יש לזכור כי כל רחצה בבריכה מחייבת אחריות ושמירה על בטיחות במגוון מישורים:

מערכת גידור- על כל בריכת שחיה- פרטית או ציבורית, להיות מגודרת באמצעים שימנעו כל גישה לא מבוקרת אל שפת המים. הגידור צריך למנוע באופן פיזי את האפשרות לטפס מעליו, לזחול תחתיו או לעבור דרכו. על הגידור להיות בגובה של בין 1.20 מ’- 1.50 מ’. יש להתקין מנעול על שער הכניסה לבריכה במידה ומדובר בגידור קבוע, מומלץ להתקין מערכת התראה בשער הכניסה לבריכה אשר תתריע בכל פעם שיש כניסה למתחם הבריכה.

גישה עקיפה- מלבד מערכת גידור יש לשים לב כי לא הצבנו בסמוך לגדר כסא, שולחן או כל רהיט או אמצעי אחר שיכול לאפשר גישה עקיפה למתחם הבריכה ואל שפת המים.

כיסוי בריכה חשמלי אחד הפתרונות הפופולאריים היום המשמש כחלופה או תוספת לגידור סביב בריכות שחיה פרטיות הוא התקנת כיסוי חשמלי או הידראולי- כיסוי זה נפתח ונסגר בעזרת שלט או מערכת הפעלה אשר מופעלים רק בעזרת קוד או מפתח, הכיסוי נתמך בקצוות הבריכה וכך תוחם את השטח ומונע גישה לשפת המים. כיום ישנם בשוק כיסויים בעלי מערכת התרעה אשר מזעיקה בכל פעם שהכיסוי נפתח או לחלופין כיסוי בעל מערכת ששולחת מסרונים למספרי סלולר שהוגדרו מראש ובכך מגדילה את השליטה של המבוגר. טרם רכישה והתקנה של הכיסוי יש לוודא כי הוא עומד בכל תנאי הבטיחות למניעת טביעה. 

סביבת הבריכה- סביב הבריכה יש לאפשר מעבר בטוח ולהתקין ריצוף אשר ימנע החלקה גם כאשר הוא רטוב על מנת למנוע נפילה או החלקה לתוך הבריכה שלא במתכוון או ללא השגחה, במידה ומציבים סביב הבריכה משטח עץ- דק (Deck) יש לבחור בחומר בעל עמידות גבוהה ולתחזקו בהתאם על מנת שלא יהפוך חלקלק עם הזמן. בסביבת הבריכה אין להשתמש במשחקים ניידים כמו אופניים או בימבה על מנת למנוע החלקה לתוך הבריכה. במידה ומדובר בבריכת שחייה עילית יש להתקין אמצעים שימנעו טיפוס אל שפת הבריכה ולהסיר סולמות.

גובה/עומק- אמנם בבריכות פרטיות אין זו חובה חוקית אך בכל זאת מומלץ מאוד לסמן על דופן הבריכה כל שינוי של 20 ס”מ הפרש בעומק המים ולהבדיל בין מים רדודים למים עמוקים- מעל 1.20 מ’ עומק.

בטיחות המים- יש לוודא כי הבריכה מתוחזקת באופן עקבי בהתאם להנחיות על מנת לשמור על בריאות הרוחצים בבריכה ועל המים בבריכה בתנאי תברואה תקינים.

פתחי שאיבה- יש לוודא כי כל פתחי השאיבה בעלי התקן סגירה כך שבזמן פעולת המשאבה לא יישאבו לתוך פתחי השאיבה בגד או שיער. 

חדר מכונות- חדר המכונות ומערכת החשמל סביב הבריכה צריכים להיות אטומים למים ויעבדו במתח בטיחות נמוך מאוד של 12V. על מערכת החשמל לכלול מפסקי מגן- יש לבדוק את תקינות המפסקים בתדירות של פעם בחודש לפחות. בנוסף, כמובן שיש להימנע מהעברת כבלי חשמל באזור הבריכה ולהימנע ממכשירי חשמל באזור- כידוע חשמל ומים אינם עובדים היטב יחד.

כימיקלים וחומרים מסוכנים- מגוון החומרים המשמשים לתחזוקת הבריכה צריכים להיות מסומנים ומאוחסנים הרחק מהישג ידם של ילדים, במקום מוצל, מאוורר ונעול.

השגחה צמודה של מבוגר אחראי בכל מקרה בו נמצאים ילדים בבריכה או בסביבתה נדרשת השגחה רציפה מצד מבוגר, יש לוודא כי שדה הראיה פתוח ומאפשר מבט חופשי גם מתוך הבית, רצוי להרחיק עציצים ורהיטים מפתחי דלתות וחלונות על מנת לראות בכל רגע את שטח הבריכה ואת המתרחש בה ובכך לאפשר  השגחה מיטבית. 

בריכת שחיה פרטית היא באמת תענוג צרוף- כל מה שצריך הוא המון תשומת לב והשגחה ותוכלו להנות מבריכת השחיה שלכם בבטחה.