מה גורם לירוקת בבריכת שחיה ואיך מטפלים

ירוקת בבריכת השחייה היא בעיה שכיחה מאוד בקרב בעלי בריכות וניתן לטפל בה ואף למנוע את היווצרותה בעזרת מספר שלבים פשוטים:

המים בבריכה שלכם עכורים ומתחילה להיווצר ירוקת?

חשוב להבין את מהות הבעיה- ירוקת ומים עכורים מעידים כי רמת הכלור נמוכה מהטווח המומלץ. 

כיצד מטפלים? 

במידה והירוקת קלה עדיין מתחילה להיווצר יש לבצע “מכת כלור” – מכת כלור היא למעשה כלור מרוכז שמוסיפים לבריכה על מנת להתמודד עם זיהומים כאשר רמת הכלור המומלצת אינה מספיקה כדי להתמודד איתם. מכת כלור מחייבת איסור רחצה בבריכה.  כל עוד הירוקת בבריכה במצב קל יחסית “מכת” הכלרה בעזרת כלור גרגירי אמורה לספק פתרון לבעיה.

אופן שימוש– יש להקפיד להמיס את גרגרי הכלור בדלי עם מי הבריכה ולא להשליכם ישר לבריכה על מנת שלא לעשות נזק לקרקעית הבריכה.

במידה והירוקת בבריכה במצב חמור יותר יש לבצע את “מכת” ההכלרה בעזרת כלור נוזלי. מומלץ לבצע את ההכלרה לאחר שקיעת השמש כך התאדות הכלור תהיה איטית יותר ותהיה אפקטיבית לאורך זמן רב יותר.

בנוסף, מומלץ גם להבריש את הבריכה היטב בעזרת מברשת סיבי מתכת המתאימה לבריכות קרמיקה, בטון ופסיפס או במברשת בעל סיבי ניילון המתאימה לבריכות פיברגלס ולבריכות מתועשות, על מנת להפריד את האצות מגוף הבריכה.

יש להפעיל את המשאבה ולבדוק כעבור חצי שעה מהי רמת הכלור החופשי במי הבריכה. במידת הצורך יש לחזור על הפעולה עד שרמת הכלור החופשי תגיע לטווח בין 8 ל – 10 PPM.

כאשר רמת הכלור החופשי במי הבריכה תגיע לטווח הרצוי יש להשאיר את המשאבה פועלת ולבדוק כל כמה שעות שרמת הכלור החופשי עדיין גבוהה- עד שהירוקת נעלמת לגמרי ולוודא כי הפילטר נקי מאצות.

כאשר מי הבריכה שבו להיות צלולים ונקיים יש לוודא ראשית כי הכלור ירד לטווח הסטנדרטי- בין 1 ל-3 PPM וכי רמת החומציות בבריכה היא בין 7.2 ל- 7.6 לפני ששבים לרחוץ בבריכה.

לייעוץ והכוונה פנו למומחים של לוקספול ונשמח לעמוד לשירותכם! 


ראו עוד: אביזרי ניקיון לבריכה

לקבלת הצעת מחיר ללא עלות- מלאו את הטופס

2024 © לוקספול שירותי בריכות | בנייה ותחזוקת בריכות שחייה | בריכות פיברגלס, מתועשות ובטון