וילה עם בריכה

רבים מאיתנו היו שמחים מאוד אם בגינה או במרפסת שלנו הייתה בריכת שחייה פרטית לבלות בה בסוף יום עבודה ארוך. בריכות שחייה פרטיות הפכו שכיחות בשנים האחרונות וניתן לראות אותן יותר ויותר. אז מה חשוב לדעת במידה ותרצו לרכוש לעצמכם בית ולהקים בו בריכה או לחילופין לרכוש וילה שכבר יש בה בריכה? 

תחזוקה– בית ובו בריכת שחייה פרטית, מצריך קצת יותר תחזוקה מבית ללא בריכה. זאת מכיוון, שכמו שכל בית צריך תחזוקה בסיסית, כנ”ל לגבי כל בריכה. על מנת לשמור על הבריכה שלכם נקייה ובה מים מאוזנים ובטוחים לרחצה, יש להשקיע פחות או יותר חצי שעה עד שעה בשבוע לתחזוקה שוטפת. במידה ותרצו תוכלו להיעזר בשירותי תחזוקה מקצועיים תוכלו לפנות אלינו בלוקספול ונשמח לתת שירות.

עלויות בריכה– על פי רוב בית עם בריכה יעלה יותר מבית דומה באותו אזור ללא בריכה. בריכת שחייה פרטית עדיין נתפסת כמותרות וכמשפרת איכות חיים, ולכן בריכת שחייה פרטית בעצם משביחה כל נכס ובכך מעלה את מחירו. למעשה המון בעלי בתים מקימים בריכה גם מתוך מחשבה קדימה על היום בוא הנכס ימכר והם יוכלו לקבל עבורו מחיר טוב יותר. 

כמו כן, לבית ובו בריכת שחייה יתלוו עלויות נוספות של מילוי מים (לעיתים רחוקות מאוד) ועלויות חשמל וכימיקלים לתחזוקה באופן קבוע. העלויות הנוספות די שוליות ביחס למחיר בית או למחיר בריכה, אך יש להתחשב בהן בחישוב הסופי.

בדיקה מעמיקה- במידה ואתם רוצים לרכוש נכס עם בריכה בצעו בדיקה בנוגע לאישור הבריכה ובדיקה מעמיקה נוספת בעזרת אנשי מקצוע, אשר יציגו לכם את התמונה בנוגע לבריכה. יתכן ובריכת השחייה תראה לכם נהדר על פניו ומאוד קורצת, אך בבדיקה יסודית תוכלו לגלות אולי תקלה בבריכה שלא תוכלו לראות בעין לא מקצועית או ללא מכשירים ספציפיים. שווה לבדוק את הבריכה ממש כמו בדיקה שמבצעים לפני רכישת רכב, וזאת על מנת למנוע מפח נפש לאחר הרכישה. 

בנוסף, חשוב לדעת כי לא בכל נכס שתרכשו ניתן יהיה להקים בריכה. לכן, במידה ואתם רוכשים נכס ויש בכוונתכם להקים בריכה, בדקו האם יש לכך האישורים הדרושים. במידה והדירה היא בבניין ותרצו להציב בריכה במרפסת, בדקו ראשית עם מהנדס מוסמך כי המרפסת שלכם אכן יכולה לשאת משקל של בריכה מלאה מים ורוחצים. במידה ומהנדס יגיד שלא ניתן להציב בריכה תוכלו לשקול מחדש את הבחירה שלכם ולמצוא דירה או בית שיענו על צרכיכם. 

זכויות- בכל רכישת נכס, בית או דירה עם או בלי בריכה יש לבדוק את המצב המשפטי של הבית והקרקע, במידה ויש בריכה בנכס כדי לבדוק אם יש היתר בניה לבריכה במידה ומדובר בבריכה קבועה. יש לוודא כי המוכר הוא אכן בעל הזכויות על הקרקע/ הבית, והנכס נקי מכל חוב או שיעבוד, את כל המידע ניתן למצוא בנוסח טאבו או במנהל מקרקעי ישראל 

לפני רכישת נכס ובמיוחד לפני רכישת נכס עם בריכה או שבכוונתכם להקים בו אחת נמליץ לכם לבצע את כל הבדיקות הדרושות ולקחת בחשבון את כלל הגורמים שעשויים להשפיע על ההחלטה. רכישת נכס היא הוצאה כספית גדולה ולכן מומלץ להשקיע עוד קצת על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

אם החלטתם לרכוש נכס עם בריכה צוות לוקספול ישמח לעמוד לשירותכם ולבצע בדיקת תקינות לבריכה על מנת לתת לכם תמונות מצב מלאה על מצב הבריכה בנכס.